Erasmus+
AKREDITACE ERASMUS+
Akreditace instituce v programu Erasmus v oblasti školního vzdělávání
číslo akreditace: 2020-1-CZ01-KA120-SCH-094324
délka trvání udělené akreditace: 1. 3. 2021 – 31. 12. 2027
Akreditace byla udělena na základě žádosti a sestavení Plánu Erasmus pro realizaci vysoce kvalitních mobilit v rámci širšího úsilí o rozvoj Gymnázia a Jazykové školy Zlín
Hlavními body celého plánu jsou:
- personalizace výuky a důraz na rozvoj silných stránek žáků,
- udržitelné a přátelské digitální prostředí školy (tvorba výukových pomůcek, materiálů a materiálů pro samostudium),
- formativní hodnocení a poskytování zpětné vazby žákům.
Přehled jednotlivých let v mezích AKREDITACE: erasmus-prehled-akreditace.pdf
PROJEKT ERASMUS+ Partnerství pro digitální vzdělávání, Spolupráce pro inovace
DIGI SCHOOL
číslo projektu: 2020-1-SK01-KA226-SCH-094350
doba trvání: 01. 03. 2021 – 28. 02. 2023
Projekt je financován z prostředků Evropské komise
Rozpočet partnerství: 101.092 €
partnerské školy:
- Gymnázium Andreja Vrábla Levice, Slovensko
- Colegio Nuestra Senora del Rosario, Paterna, Španělsko
- Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín, Česká republika
- EUROPASS SRL, Florencie, Itálie
Hlavním cílem projektu je vytvoření učebních digitálních materiálů vhodných k samostudiu, procvičování nebo k použití při distančním vyučování.
Intelektuální výstupy všech partnerů: ANJ, NEJ, FRJ,SPJ, DEJ, OBN, CHE, GEO, MAT, BIO, EKN, ITK, HUV, ETV
Intelektuální výstupy GJŠ Zlín v předmětech MAT, GEO, CHE, SPJ
PROJEKT ERASMUS+ Strategická partnerství pro spolupráci škol
Colourful numbers
číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA229-078251
doba trvání: 1. 9. 2020 – 31. 8. 2023
Projekt je financován z prostředků Evropské komise
partnerské školy:
- Gulbaba Zeynep Yildirim Yatili Bolge Ortaokulu, Turecko
- Scoala Gimnaziala Nr.1 Otelu-Rosu, Rumunsko
- Istituto Comprensivo Statale N. 1 Lanciano, Itálie
- Zespol Szkol Nowa Sarzyna, Polsko
Hlavní myšlenkou projektu je fakt, že matematické kompetence jsou jednou z klíčových kompetencí ve 21. století. Cílem projektu je inovovat výuku matematiky v zapojených školách a zvýšit zájem žáků o matematiku nejen pomocí digitálních technologií, ale i pomocí propojení s dalšími předměty či každodenním životem.
Veškeré výstupy projektu najdete na www.colourful-numbers.eu.
PROJEKT ERASMUS+ Mobilita pracovníků škol
Učitel v moderní době – Učitel? Rádce? průvodce?
doba trvání 1. 6. 2018 – 31. 5. 2020
Projekt je financován z prostředků Evropské komise partnerské organizace:
- Europass Teacher Academy LTD
- inlingua Salzburg, International School of Languages
- IFOM – Istituto di Formazione, Occupazione e Mobilita
- Executive Training Institute
- Enjoy Italy di Alessandro Gariano
- Dorea Educational Institute
- Anglolang Academy of English
Hlavním cílem projektu je zlepšení počítačových kompetencí vyučujících, tedy rozšíření a upevnění schopnosti používat a také tvořit digitální učební materiál a tím umožnit větší individualizaci výuky s důrazem na individuální schopnosti žáků a jejich rozvoj.
Dalším cílem byl rozvoj nových výukových metod a přístupů s důrazem na individuální přístup k žákům a schopnost rozlišení různých typů inteligence u žáků.
Vytvořené materiály jsou dostupné na tomto odkazu.
PROJEKT ERASMUS+ Strategická partnerství pro spolupráci škol
Poselství Picassa stále žije v aktivním občanství
doba trvání: 3. 9. 2019 – 2. 9. 2022
Projekt byl financován z prostředků Evropské komise
Účastnili se ho studenti španělského jazyka. Mezinárodní týmová spolupráce, jež obohatila naše studenty o nové vědomosti a dovednosti, jak po stránce jazykové, tak po stránce kulturně poznávací, se realizovala s následujícími partnerskými školami:
- IES ENTRESIERRAS, Španělsko
- LICEO GINNASIO ARISTOSSENO, Itálie
- Szkola Podstawowa nr 368 im. "Polskich Olimpijczykow", Polsko
Hlavní myšlenkou projektu bylo povzbudit studenty, aby nebyli lehkomyslní ke svému okolí, aby byli aktivní, zodpovědní a ochotní udělat něco pro druhé, pro své město.
V průběhu všech mezinárodních setkání byla hlavním cílem úprava zdi ve stylu Pabla Picassa. Svou výtvarnou kreativitu využili studenti nejen při úpravě zdi, ale také při tvorbě koláží. V divadelním představení „Malabares de cubismo“ („Kejkle kubismu“) tak trochu prožili, jak nelehká je práce herců. Za pomoci digitálních technologií vytvořili prezentace, výukové materiály Kahoot a videa.
V průběhu zahraničních cest studenti se svými učiteli navštívili řadu muzeí, památek a nádherných míst nejen v Tarantu, Varšavě a Purcheně, ale také ve městech Málaga, Granada, Matera, Alberobello a Polignano.
V České republice jsme zahraničním partnerům ukázali jedinečnou kubistickou architekturu v Praze a památky UNESCO v Kroměříži. Informace o mezinárodních setkáních je možné vidět:
Web: mensaje-de-pablo.webnode.cz
Výsledky našich mezinárodních aktivit je možné si prohlédnout v on-line knize.
PROJEKT ERASMUS+ Strategická partnerství pro spolupráci škol
HEREDITAS
doba trvání 1. 9. 2018 – 31. 8. 2020
Projekt byl financován z prostředků Evropské komise
Partnerské školy:
- Gymnázium Andreja Vrábla Levice, Slovenská republika
- Colegio Nuestra Senorad el Rosario, Paterna, Španělsko
- Osnovna škola Sunja, Sunja, Chorvatsko
- Krieza middle school, Krieza, Řecko
- IGS Schaumburg, Německo
Hlavním cílem našeho projektu bylo seznámení se s kulturním dědictvím a tradicemi našich předků. Projekt úzce navazoval na vyhlášení roku 2018 rokem kulturního dědictví.
V průběhu projektu jsme na projektových výpravách navštívili památky architektury v našem i ostatních regionech České republiky a také v zahraničí. Dále jsme se seznámili s vývojem a kulturou lidových krojů států a regionů partnerských škol a seznámili jsme se se starými a zapomenutými řemesly našich předků. Kromě výše zmíněných jsme naše partery seznámili s lidovou hudbou a učili se zpívat vánoční koledy a podle původních receptů jsme připravovali tradiční regionální jídla.
Díky zahraničním mobilitám a cestování do partnerských škol, měli žáci Gymnázia a Jazykové školy Zlín také jedinečnou možnost vidět, zažít a navštívit další aktivity a místa známá ze seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Za všechny můžeme jmenovat oslavy Tří králů ve španělském Madridu, návštěvu Akropole v Aténách, jízdu železnicí po rakouském Semmeringu.
Za využití digitálních technologií ve spolupráci žáků a jejich učitelů v mezinárodních týmech jsme připravovali videa a prezentace pro mezinárodní setkání, v průběhu kterých jsme výsledky naší činnosti sdíleli.
Digitální technologie nám nakonec pomohly celý projekt dokončit, protože poslední a závěrečná mobilita musela být kvůli pandemii organizována jako virtuální. Ale i tento nový způsob mezinárodního setkání se velmi vydařil.
Všechny výsledky naší práce je možno vidět na projektové webové stránce a jako hlavní výsledek vznikla kniha, kde jsou všechny hlavní části naší práce včetně videí prezentovány.
Výsledky naší mezinárodní spolupráce můžete vidět na následujících odkazech
Web: www.hereditas.club
Kniha: https://anyflip.com/agnhk/wubi/
PROJEKT ERASMUS+ Strategická partnerství pro spolupráci škol
Pedago-geeks
doba trvání 1. 9. 2013 – 31. 8. 2018
Projekt je financován z prostředků Evropské komise
partnerské školy:
- Lyceé Prieur de la Cote d’Or Auxonne, Francie
- Instituto Statale d’Istruzione Superiore „Pitagora“, Itálie
- Kelmes Jono Graiciuno gimnazija, Litva
Hlavním cílem projektu je aktivní využití digitálních technologií ve výuce a tvorba výukových materiálů ve spolupráci učitelé - žáci.
Našeho cíle chceme dosáhnout praktickým přístupem, natáčením experimentů v přírodovědných předmětech a jejich následným zpracováním za využití digitálních technologií ve spolupráci žáků a jejich učitelů v mezinárodních týmech. Výsledky budeme sdílet s partnerskými školami elektronicky i během společných mezinárodních setkání.
PROJEKT ERASMUS+ Mobilita pracovníků škol
Používat jazyk k učení, učit se používat jazyk
doba trvání 1. 6. 2015 – 1. 6. 2017
Projekt je financován z prostředků Evropské komise
partnerské organizace:
- Centre of English Language Studies Limited
- Horizonte - Institut für Sprache, Kommunikation und Kultur Regensburg e. V.
- Oxford House College Training Limited
- Languages a la carte Ltd
- The Lake School of English Oxford Limited
- Shadows Professional Development Ltd
- Escuela Montalban
Hlavním cílem projektu bylo zlepšení jazykových kompetencí vyučujících, tedy rozšíření a upevnění znalostí cizích jazyků a tím motivace převážně učitelů nejazykových předmětů k aktivnější spolupráci v projektech programu ERASMUS+, aktivita KA02.
Dalším cílem byla modernizace vyučovacího procesu zavedením nových metod do výuky, konkrétně metody CLIL a posílení mezipředmětové spolupráce a vztahů mezi pedagogy.
THEIA 2014-1-SK01-KA201-000485_5
Doba trvání:
1. 9. 2014 – 31. 8. 2016
Partnerské školy:
- Gymnázium Andreja Vrábela Levice, Slovensko
- Escola de Música de Perisinho, Vila Nova de Gaia, Portugalsko
- La Salle La Laguna, San Christobal de La Laguna, Španělsko
- Serdar Zeren Ortaokulu, Amasya, Turecko
Hlavním cílem projektu je zvýšit povědomí našich žáků i veřejnosti o důležitosti ochrany životního prostředí a udržitelném rozvoji v lokálním, regionálním i globálním měřítku.
Našeho cíle chceme dosáhnout praktickým výzkumem a experimenty, které budou provádět žáci pod vedením svých učitelů. Výsledky budeme sdílet s partnerskými školami elektronicky i během společných mezinárodních setkání.
https://www.facebook.com/theia.cz